Filmy na internet, czyli do czego służą filmy promocyjne i reklamowe na firmowych stronach internetowych?
Dzisiaj internet i multimedia są na takim poziomie,że stanowią pewną symbiozę elektronicznego świata, który nieustannie się rozwija w zawracającym tempie.
Internet dzisiaj nie musi się kojarzyć wyłącznie ze standardowymi komputerami, można go znaleźć również w różnorodnych elektronicznych urządzeniach, telefonach, telewizorach, multimedialnych kioskach informacyjnych, a nawet w niektórych środkach komunikacji.
Nie sposób sobie dzisiaj wyobrazić nowoczesnej uczelni, szkoły czy firmy bez strony internetowej i umieszczenia na niej choćby najprostszych informacji,a film jest najszybszym,najciekawszym i najlepiej trafiającym do odbiorcy sposobem jej przedstawienia docierającym do milionów odbiorców na całym świecie.
Dlaczego filmy na internet ?
Reklama filmowa jest najciekawszą i najbardziej akceptowalną formą reklamy w internecie,pośród wszystkich pozostałych jej form takich jak np. baner, pop-up windows, ogłoszenia, czy listy elektroniczne itp.
Filmowa reklama internetowa nie tylko szybko zdobywa rynek reklamowy, który osiągnęła reklama telewizyjna,ale nawet powoli staje się go wypierać. Jest to o tyle zrozumiałe,że reklama telewizyjna oprócz jej powszechnie znanych zalet, charakteryzuje się także krótkim cyklem życia reklamy wynikającym z ograniczenia długości czasu emisji oraz ogromnymi kosztami reklamy ze względu na samą trudność i długi czas produkcji, a także bardzo wysokie ceny czasu emisji.
Natomiast reklama internetowa ze względu na jej cechy wyeliminowała wymienione wady reklamy telewizyjnej, ponadto ma nawet dodatkowe zalety, którymi nie może się poszczycić reklama telewizyjna. Najważniejszą jej cechą , a równocześnie zaletą jest interaktywna forma jej prezentacji.
W przeciwieństwie do pozostałych mediów Internet umożliwia natychmiastowy kontakt potencjalnego klienta z reklamującym się podmiotem gospodarczym. Ponadto zasięg reklamy jest nieporównywalny z żadnym innym medium.Jest dostępna praktycznie na cały świat i może istnieć 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu , a jej relatywny koszt jest nieporównywalnie niższy od jakiegokolwiek innego sposobu reklamy.
Jeszcze jedną dodatkową zaletą jest fakt, że użytkownik internetu może zaraz po jej oglądnięciu nie odchodząc z miejsca (więc nie tracąc dodatkowego czasu) dokładniej zapoznać się z informacją dotyczącą oferowanych produktów czy usług. Daje to także duże pole do popisu w segmencie filmów instruktażowych oraz samych firm szkoleniowych. Często konsumenci nie do końca wierzą opisom i zdjęciom,chcieliby zobaczyć jak dany produkt lub usługa wygląda na żywo, a film pozwala tą wizję przybliżyć. Konsumenci także szukają filmów poradnikowych będących swoistą instrukcją dotyczącą używania czy montażu danego produktu.
Filmy video to także niezastąpiony sposób podawania informacji o bieżących przedsięwzięciach. Film wypierając nierzadko nudne formy reklamy dużo lepiej trafia do odbiorcy, gdyż oddziałuje na widza dużo bardziej niż wszystkie inne nośniki informacji zamieszczone osobno.
Zaletą dla właścicieli witryn jest również to,iż decydując się na umieszczenie filmu na stronie www możemy (jak dowodzą przeprowadzane badania marketingowe w internecie) zwiększyć średni czas pobytu na stronach produktowych nawet kilkukrotnie.
Bardzo dużo przedsiębiorstw już dawno poznało powyższe zalety umieszczenia własnego filmu na firmowych stronach. Dlatego niezależnie od branży w dzisiejszych czasach posiadanie własnej filmowej wideowizytówki nie jest już niczym nowym,ale raczej normą i koniecznością. Podobnie jak dawniej brak firmowej strony internetowej, tak dzisiaj brak multimediów pozwala nowoczesnej konkurencji szybko prześcigać te firmy które nie podążają za duchem czasu i nie dostosowują się do dzisiejszych standardów cyfrowego świata. Brak materiałów video wydaje się nawet częściowo dyskredytować wszystkich potencjalnych klientów, którzy na stronach odruchowo szukają multimedialnych treści dotyczących przedsiębiorstwa i jego oferty.
Teraz na dowód prawdziwości powyższych wywodów pytanie retoryczne:
Ile osób przeczytało od razu cały powyższy tekst a ile zupełnie go pominęło,żeby od razu zobaczyć zamieszczony tu film ?