Film na internet może kosztować zarówno 2000 zł netto jak i 20000 zł netto. Z tego względu na tak ogólnie zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż ostateczna cena filmu zależy od ogromnej liczby czynników, min. od:
- rodzaju filmu
np. - animacja typu whiteboard,
- krótki spot na telebim,
- film promocyjny,
- bilboard sponsorski
- zaawansowania montażu i postprodukcji
np. - potrzeba synchronizacji dużej liczby ujęć
- dodatkowe elementy graficzne,
- dodatkowe plansze,
- dodatkowe animacje,
- profesjonalna korekcja barwna,
- dodanie efektów wizualnych (dym, para,błysk,wybuch,refleks świetlny itp.)
- kluczowanie green screena
- mattepainting
- rotoscoping
- przeznaczenia i związanych z tym licencji
np. - targi,
- internet,
- telewizja regionalna,
- telewizja ogólnokrajowa
- ilości i rodzaju potrzebnego sprzętu filmowego
- koniecznego sprzętu audio
- koniecznego sprzętu wideo
- koniecznego sprzętu oświetleniowego
- koniecznych dodatkowych akcesoriów do w/w sprzętu
- liczebności ekipy biorącej udział w produkcji
zarówno ekipy technicznej jak i gaży aktorów czy statystów - inne
np. - koszty transportu,
- koszty zezwoleń,
- koszty wynajmu lokacji,
- koszty wynajmu rekwizytów,
- koszty wynajmu sprzętu
a także od różnych innych niewymienionych wyżej dodatkowych czynników wpływających na koszt filmu.
Powyższa lista ma za zadanie jedynie pomóc w zrozumieniu jak kształtuje się cena filmu.
Jednak mimo tak dużej ilości elementów podnoszących koszty filmu, większość z nich najczęściej nie jest potrzebna, więc ostatecznie koszt filmu promocyjnego będzie niższy.
Ze względu na to,iż praktycznie każdy film lub animacja różni się sposobem przygotowania i zaawansowaniem cena może być oszacowana na dwa sposoby:
- cała produkcja może zostać dobrana do określonego i ustalonego wcześniej budżetu przeznaczonego na film,
LUB
- realizacja może zostać wyceniona indywidualnie na podstawie konkretnego zapotrzebowania na film