17 czerwca, 2022

Koszt produkcji filmu promocyjnego

Mafoxvision-koszt-produkcji-filmu-promocyjnego

„Jaki jest koszt filmu promocyjnego ?”

 

Film na internet może kosztować zarówno 2000 zł netto jak i 20000 zł netto. Z tego względu na tak ogólnie zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż ostateczna cena filmu zależy od ogromnej liczby czynników, min. od:

 
  •  

    rodzaju filmu

    np.

    • animacja typu whiteboard,
    • krótki spot na telebim,
    • film promocyjny,
    • bilboard sponsorski
     
  •  

    zaawansowania montażu i postprodukcji

    np.

    • potrzeba synchronizacji dużej liczby ujęć
    • dodatkowe elementy graficzne,
    • dodatkowe plansze,
    • dodatkowe animacje,
    • profesjonalna korekcja barwna,
    • dodanie efektów wizualnych (dym, para,błysk,wybuch,refleks świetlny itp.)
    • kluczowanie green screena
    • mattepainting
    • rotoscoping
     
  •  

    przeznaczenia i związanych z tym licencji

    np.

    • targi,
    • internet,
    • telewizja regionalna,
    • telewizja ogólnokrajowa
     
  •  

    ilości i rodzaju potrzebnego sprzętu filmowego

    • koniecznego sprzętu audio
    • koniecznego sprzętu wideo
    • koniecznego sprzętu oświetleniowego
    • koniecznych dodatkowych akcesoriów do w/w sprzętu
     
  •  

    liczebności ekipy biorącej udział w produkcji

    zarówno ekipy technicznej jak i gaży aktorów czy statystów

     
  •  

    inne

    np.

    • koszty transportu,
    • koszty zezwoleń,
    • koszty wynajmu  lokacji,
    • koszty wynajmu rekwizytów,
    • koszty wynajmu sprzętu

a także od różnych innych niewymienionych wyżej dodatkowych czynników wpływających na koszt filmu.

Powyższa lista ma za zadanie jedynie pomóc w zrozumieniu jak kształtuje się cena filmu.

Jednak mimo tak dużej ilości elementów podnoszących koszty filmu, większość z nich najczęściej nie jest potrzebna, więc ostatecznie koszt filmu promocyjnego będzie niższy.

Ze względu na to,iż praktycznie każdy film lub animacja różni się sposobem przygotowania i zaawansowaniem cena może być oszacowana na dwa sposoby:

  • cała produkcja może zostać dobrana do określonego i ustalonego wcześniej budżetu przeznaczonego na film,

LUB

  • realizacja może zostać wyceniona indywidualnie na podstawie konkretnego zapotrzebowania na film