SPRZĘT VIDEO

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości slidera manualnego

Slider manualny jest to specjalnie wyprofilowana szyna na której przesuwa się głowica z kamerą i pozwala uzyskać idealny płynny ruch w linii prostej. Używa się go z reguły w mniejszych lub ciasnych pomieszczeniach oraz wszędzie tam gdzie nie potrzeba instalować dużych wózków kamerowych lub tam gdzie się te wózki nie zmieszczą  (np. przy nagrywaniu mniejszych obiektów).

 

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości slidera z napędem elektrycznym

Elektroniczne slidery wyposażone w napędy krokowe pozwalają na zaprogramowanie odległości (z precyzją do kilku mm) i prędkości z jaką będzie przesuwała się kamera.Są wykorzystywane także podczas nagrywania video ale przeznaczone są przede wszystkim do wzmocnienia efektu timelapse.

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości małego kranu kamerowego

Mały kran kamerowy pozwala oderwać kamerę nieco od ziemi (na długość wysięgnika) zachowując przy tym płynność poruszania kamerą po określonym torze ruchu w perspektywie.

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości dużego kranu kamerowego

Duży kran kamerowy poprzez dalszy zasięg kamery w jednym płynnym ruchu pozwala na umieszczenie w kadrze większego obszaru sceny , ukazanie trójwymiarowości przedmiotów i tym samym na wzmocnienie wrażenia głębi obrazu.

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości wózka kamerowego

Wózki kamerowe są najbardziej tradycyjnym sposobem w uzyskiwaniu płynnych zaplanowanych ujęć w ruchu w większych pomieszczeniach. Składają się z platformy, na której instaluje się statyw z kamerą oraz siedzisko dla operatora statywu,kółek na których wózek się porusza oraz specjalnego uchwytu dla wózkarza – specjalisty w zakresie operowania filmowym wózkiem. Aby można było poruszać się wózkiem po nierównej powierzchni układa się specjalne tory z aluminium lub pcv po których wózek może jeździć.

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości samojezdnego wózka kamerowego

Samojezdne wózki kamerowe są to unowocześnione wersje manualnych wózków kamerowych. Najczęściej stosowane są przy nagrywaniu koncertów,spektakli stąd inna ich potoczna nazwa wózki sceniczne. Zaletą jest brak siedziska z operatorem przy samej kamerze, więc nie ograniczają widoczności,możliwość nagrywania z perspektywy żabiej oraz bardzo dokładnego sterowania zarówno jazdą samego wózka jak i kamerą.

Zobacz poniższy film z prezentacją wykorzystania techniki Hyperlapse

Hyperlapse – jest to metoda tworzenia filmów poklatkowych poprzez przemieszczanie aparatu i wykonywanie kolejnych zdjęć na dużym dystansie, a następnie ich łączenie w całość i stabilizacja w postprodukcji.

Zobacz poniższy film z prezentacją wykorzystania techniki SLOW MOTION

Slow Motion – jest to metoda nagrywania kamerą z możliwością rejestrowania dużej ilości klatek na sekundę , dzięki temu procesy dziejące się w realnym czasie można odtworzyć w zwolnionym tempie w bardzo dobrej szczegółowości i jakości nagrania (duże zwolnienia programowe mocno degradują obraz)

 

Zobacz poniższy film z prezentacją wykorzystania ujęć lotniczych

Różnego rodzaju bezzałogowe zdalnie sterowane statki latające (oktokoptery,quadrokoptery,hexacoptery, hellicamy itp.) zwane powszechnie dronami pozwalają na filmowanie ujęć „z lotu ptaka” umożliwiające przedstawienie z unikatowej perspektywy dużych obszarów oraz trójwymiarowości obiektów.

 

Zobacz poniższy film z prezentacją możliwości stabilizatorów manualnych

Stabilizatory manualne poprzez operowanie kamerą wyważoną względem swojego środka ciężkości ,  izolują ruch kamery od operatora i pozwalają na tworzenie w miarę stabilnych, płynnych ujęć przy równoczesnym zachowaniu swobody poruszania.

 

Zobacz poniższy film z prezentacją stabilizatorów elektronicznych

Gimbale – elektroniczne , żyroskopowe kilkuosiowe stabilizatory, które dzięki mocnym procesorom odczytującym parametry urządzenia i kierującymi całym systemem bezszczotkowych silników minimalizują odchylenia osi i automatycznie korygują błędy operatora. Ze względu na swoją autonomiczność bardzo często mocowane są w dronach do stabilizacji ujęć lotniczych.

 

POSTPRODUKCJA

Zobacz poniższy film z prezentacją wykorzystania green screen’a

Green screen – to technika polegająca na pracy w dwóch etapach: W pierwszej kolejności na odpowiednim rozwieszeniu jednolitego tła i przede wszystkim jego odpowiednim oświetleniu a następnie w drugim etapie na wymianie tła w komputerowej postprodukcji na dowolnie inne – najczęściej na wygenerowane komputerowo.

Zobacz poniższy film z prezentacją techniki „matte painting”

Matte Painting w video – to w dużym uproszczeniu technika polegająca na usuwaniu zbędnych elementów obrazu filmowego lub na domalowywaniu elementów otoczenia

Zobacz poniższy film z prezentacją profesjonalnej korekcji barwnej

Profesjonalna korekcja barwna przebiega dwuetapowo – pierwszy etap jest to korekcja balansu bieli i kontrastu natomiast w drugim etapie jest prowadzona praca z kolorami na poszczególnych elementach ujęcia dla nadania specyficznego klimatu filmu.